ﭘﺎی "ﺩﻝ" ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ
ﭘﺎی "ﺩﻝ" ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ

ﭘﺎی "ﺩﻝ" ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ

نوشته های من...

کتاب پیشنهادی: نامهربان من کو؟ :م. بهارلویی

به غیر از کوهیار، فقط یک میز مشتری داشت.کافه لاته ای درست کردم و به سراغ لپ تاپ رفتم.پوشه ی مورد نظر آهنگ هایم را آوردم و روی آهنگ خاصی کلیک کردم.فنجان و زیر سیگاری را برداشتم و از پشت پیشخوان بیرون زدم.بی آنکه نگاهش کنم،آن ها را روی میز گذاشتم و باز برگشتم،سینی را به پشت پیشخوان برگرداندم و به سمت تخته رفتم.تخته درست در چند قدمی میزی بود که او رویش نشسته بود.گچ را برداشتم و طوری که او هم از آن فاصله بتواند بخواند نوشتم "گویند دل به آن بت نامهربان نده/دل آن زمان ربود که نامهربان نبود" نامهربان نبود،مطمئنم! هر چند که بخواهد نقش نامهربان ها را بازی کند،نمی تواند من را گول بزند!از لحظه ای که آمده بخت النصر شده و نشسته مقابلم و پا روی پا انداخته!نمی خواهد اعتراف کند،اما نگرانم است!نگران سلامتی ام! نگران این بیست و چهار ساعت، وگرنه چرا نمی رود؟! وقتی برگشتم و مقابلش نشستم، هنوز هم چشم به تخته داشت، بالاخره نگاه ظاهرا ساده و بی تفاوتش را از روی نوشته برداشت و داد به طرح روی کافی.ساده و با طمانینه توضیح دادم:

-شبدر چهار برگ به اعتقاد بعضی ها مثل سکه ی شانسه و خوش شانسی می آره! 

نامهربان من کو؟! : م.بهارلویی ،نشر برکه خورشید






پ.ن: گاهی آدمی که فکرش را نمی کنیم و نمی دانیم از جان ما چه می خواهد ،خرد خردک ریشه می دواند در جان، فکر و قلب مان.طوری که اگر مثل کوه ،یارمان باشد، مثل بیدی نیستیم که با طوفان حوادث و فراز و نشیب زندگی بلرزیم حتی شده نامهربان باشد. به تنهایی می ایستیم تا به اطرافیان نشان دهیم علاقه و سلایق خودمان را داریم و نمی توانند به زور، اشک و آه متوسل شوند تا شکنجه روحی مان دهند چون ما هم آدمیم! 

داستان با سوژه جذاب و شخصیت هایی پیش رفت که هر کدام بستگی به زمان و مکان، در طول ماجرا، از رنگ سفید تا خاکستری و سیاه در نوسان بودند.

این کتاب حرف های در گوشی زیادی داشت ؛ صداقت، احترام ، عشق، وفاداری، اراده، همکاری و همدلی، سختکوشی، مردانگی و جوانمردی، حجب و حیا، مهربانی و معصومیت، اعتماد و امنیت، دنبال کردن آرزوها، تحقق پیوستن آن ها و...

تشکر از پرنیان دوست داشتنی که کلیت داستان را به صورت تصویر زیبا درآورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.